marți, 9 aprilie 2013

Despre hobby si viata de dupa servici...

Povestea mea despre hobby-uri si viata de dupa servici are o istorie mai veche in timp, insa in ultima perioada de timp a devenit o poveste foarte intensa si stufoasa.
Daca in timp ce lucram zi de zi, pana sa plec in concediu medical, ma ocupam intens de clasicul mers la sala combinat cu dans latino, coregrafie si dans african, acestea au fost curand puse pe optiunea stop de catre doctorul curant, din cauza tumorii aparute in partea lombara a coloanei. Hm.... Deci ce era de facut? Cel mai mare hobby al meu, dansul, fusese taiat de pe lista....Imi dadea intotdeauna putere, o senzatie de fericire si un sens al vietii de dupa servici.
Asadar, in scurt timp am plecat in concediu medical. Desi nu sunt la servici, canoanele tratamentului fac sa devina un alt "servici" , numai ca are loc in diverse locatii spitalicesti, din pacate.
In colcluzie viata mi-a oferit in dar o lamaie, acra, foarte acra... Ce e de facut? Am incercat sa transform aceasta lamaie intr-o delicioasa limonada! Si culmea este ca mi-a si iesit delicioasa.
Am vrut sa invat multe lucruri, sa descopar ce anume ma atrage mai mult ca si nou hobby care sa inlocuiasca dansul, si pe care sa il pasrez si dupa ce ma intorc la servici. Pentru mine viata de dupa servici e foarte importanta si am de gand sa o fac cat mai placuta, si in acest sens mi-am folosit concediul medical pentru a descoperi ce anume imi place sa fac in timpul liber. A fost ca o tema de casa :-))
Asadar, m-am inscris la o multime de cursuri si activitati, a fost o perioada de degringolada, in care nu prea stiam cu ce o sa raman in final si ce defapt ma va atrage mai mult.
Pana la urma am aflat: in urma unor cursuri cu diferite tematici, am ramas cu niste hobby-uri foarte placute. Le-as enumera in ordinea preferintelor:
- pictura in acril, ca de asemeni pictura pe sticla si folie de acetofan, pictura in acuarela si colajul. Peste doua saptamani termin cursul de nivel mediu la o firma care se numeste Agora Studio, si intentionez sa urmez nivelul de avansati, iar in viitor poate chiar sa fac o expozitie cu lucrarile cele mai bune. Cine doreste poate vedea ce am pictat pe contul meu de facebook, albumul cu poze intitulat " my paintings"
-pictura pe ceramica. Cu ajutorul firmei "made by you" am reusit sa descopar si aceasta minunata lume a picturii pe ceramica. In afara de faptul ca mi-am confectionat si singura diverse farfurii si cesti, am facut si cadouri personalizate persoanelor dragi. Este extraordinar sa vezi expresia fetei unui prieten cand ii dai cadou un obiect facut de tine. Nu se poate compara cu nimic altceva acea șenzatie!
-pictura pe cutii de lemn, la fel ca cea pe ceramica, ofera o relaxare extrema. Cand pictezi ceva gandul nu iti mai poate zbura nicaieri altundeva decat la ceea ce pictezi. Este o metoda de relaxare extraordinara pe care o recomand cu cea mai mare caldura. Elimina stresul si face viata mai frumoasa.
-muzica. Am luat niste cursuri de baza de pian. Mai mult, chiar am cumparat si o pianina in rate! Chiar daca platesc un an rate la ea, este cel mai frumos sentiment sa vad ca pot canta "fuer Elise" de Beethoven, sau melodia din filmul titanic, sau colinde de Craciun :-) . Muzica in afara de faptul ca relaxeaza, poate rezolva orice problema. Oricat de suparat ai fi, cand pui mana pe pian si canti cateva note, parca cerul se insenineaza si ziua e mai frumoasa.
-canto. Desi in tinerete am avut activitate intensa ca si solist in trupa de muzica a facultatii de energetica, acum la "batranete" vocea mi-a cam obosit, nefiind antrenata si fiind i bibata de toxinele din chimioterapii si restul tratamentelor... Am vrut insa sa inteleg cum e sa canti profesionist. Am luat lectii de canto sa inteleg cum e treaba cu respiratia, cum se canta corect, si mi-a placut foarte mult. Mai ales datorita profesoarei mele de canto, o fata deosebita. Din motive financiare insa, am incetat cursurile de pian si canto cu multa vreme in urma, dar singura acasa inca ma antrenez, si nu ratez nici o petrecere cu karaoke :-) , chiar daca vocea mea nu mai e ce era odata :-)
-miscarea, sportul. Desi doctorul mi-a interzis pentru moment alte sporturi, mi-a recomandat inotul. Asadar, un abonament la piscina mi-a redat placerea de a putea practica miscarea intr-un mod elegant si placut. Fiind o persoana "marina", sportul asta s-a incadrat ca o manusa. Dupa inot ma simt intotdeauna foarte proaspata si cu chef de viata. Mai ales dupa o zi de munca eu cred ca inotul este o modalitate foarte eleganta de a scapa de stres.

Ceea ce este important de mentionat la sfarsitul aceatei liste este faptul ca odata cu descoperirea acestor activitati uimitoare, am adoptat si un stil de viata sanatos prin schimbarea totala a alimentatiei. Am scapat de carne, iar de aproape un an mananc vegetarian si crud 90%din alimente. Rezultatul a fost vizibil imediat: tumorile au cedat, kilogramele in plus luate din cauza medicamentelor s-au evaporat, iar modul acesta de alimentatie a devenit el insusi ca un hobby. Mai nou am descoperit o firma de catering raw vegan, cu produse de-a dreptul delicioase si sanatoase, care ma scapa de stresul tipic " ce mai mananc si azi? " :-)) iar schimbarea nu s-a oprit aici. O data pe saptamana am si o sedinta de presopunctura, care desi am ales sa faca parte din tratamentul de recuperare, este ceva ce oricine poate face si care este o terapie foarte benefica pentru organism. Buna oxigenare a celulelor si relaxarea obtinuta dupa o sedinta de presopunctura este recomandata oricui.

Deci, ce mai pot sa spun, viata poate fi perfecta daca noi suntem dispusi sa o facem sa fie asa! De multe ori am spus asta: desi cancerul asta a fost o boala de cosmar, totusi ea mi-a schimbat viata in bine. M-am redescoperit intr-o forma artistica la care nu m-as fi gandit vreodata, am dat la schimb un stil de viata stresant pe unul sanatos si am inteles foarte bine ca viata de dupa servici poate fi extraordinara, daca noi vrem sa fie asa. Dmineata cand ne trezim avem doua optiuni: sa nu facem nimic dupa servici, sau sa facem ceva cu adevarat frumos, relaxant si de ce nu si creativ! Incercati si voi, s-ar putea sa va placa mult! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu